logo
  • 021-233 1833

  • office@market-insight.ro

Domenii de cercetare

Esential pentru succesul dumneavoastra este sa aveti o perspectiva solida si corecta, bazata pe realitatea industriei in care activam si a pietei. La Market-Insight, acordam o atentie deosebita obiectivelor dumneavoastra de cercetare, pornind de la experienta si expertiza noastra in domeniul farmaceutic. Astfel va ajutam sa obtineti o imagine clara asupra situatiilor reale din piata si totodata raspunsuri la intrebarile cheie de bunsiness, care permit implementari rapide ale strategiilor optime.

Indiferent daca intrebarile dumneavoastra isi gasesc raspunsuri in cercetarea exploratorie, descriptiva sau cauzala, puteti conta pe faptul ca noi acoperim toate ariile importante ale industriei farmaceutice si toate etapele din ciclul de viata al produsului:

  • Cunoasterea competitorilor: perceptii asupra companiei, pozitionarea companiei, explorarea unor piete noi
  • Cunoasterea publicului tinta: segmentarea medicilor si pacientilor
  • Cunoasterea eficientei canalelor de promovare: explorarea unor canale de promovare noi, evaluarea eficientei campaniilor de promovare
  • Cunoasterea propriului produs: analize statistice pentru studii clinice, perceptii si pozitionare de produs, indicatori de performanta ai marcii, drivers & usage

Acestea reprezinta doar cateva dintre cele mai frecvent utilizate tipuri de studii pe care noi vi le oferim. Daca aveti obiective sau intrebari specifice, expertii nostri va pot furniza o structura personalizata de proiect.

Metodologii utilizate

Daca doriti sa stiti cat de multi oameni din grupul tinta gandesc sau actioneaza intr-un anumit fel, iar preocuparea dumneavoastra principala este sa va asigurati ca rezultatele sunt aplicabile la nivelul intregului grup, atunci solutia este cercetarea cantitativa. Nu uitati ca inclusiv aspectele subiective, precum comportamentele si opiniile, pot fi analizate in cadrul unui proiect cantitativ!

Daca doriti sa mergeti mai adanc in motivatiile constiente si subconstiente care stau la baza comportamentelor, cercetarea calitativa va poate oferi raspunsurile adecvate. Cu toate acestea, tehnicile calitative se pot aplica doar pe un numar redus de respondenti si veti avea nevoie de cercetarea cantitativa pentru a verifica in ce masura concluziile pot fi proiectate la nivelul intregului grup tinta.

Tipuri de proiecte de cercetare

Cercetare cantitativa

  • statistici descriptive, analiza exploratorie si inferenta;
  • analiza statistica bivariata: corelatii si asocieri, testare de ipoteze (ex. comparatii intre subesantioane precum specialitati medicale, comparatii in cazul seriilor de timp precum valurile succesive ale unui proiect)
  • analiza statistica multidimensionala: regresie, metode de clasificare (ex. analiza de clustere), metode de identificare a factorilor fundamentali (ex. ANOVA), metode de reducere a datelor (ex. analiza in componente principale, analiza de corespondente), proiectarea experimentelor;

+ indicatori de marketing specifici, precum: net promoter score (scorul net al recomandarii produsului), analiza TURF, optimizari prin analiza conjoint, identificarea nevoilor si evaluarea ponderata a masurii in care produsele raspund nevoilor pietei, tehnici de determinare a pretului optim (van Westendorp, Gabor-Granger). Suntem la curent cu ultimele dezvoltari si abordari din domeniu.

Cercetare calitativa:

  • tehnici de proiectie
  • tehnici de asociere

Metode de culegere a datelor

Cantitative:

  • Interviuri telefonice
  • Interviuri fata in fata
  • Interviuri Online

Calitative:

  • Focus Group
  • Interviuri in profunzime (IDI)
  • Sesiuni interactive (workshops)